26 Mart 2014 Çarşamba

En İyi Kim? Diego Armando Maradona mı?


Diego Armando Maradona...

Büyük bir kesime göre hala o, dünyanın gelmiş geçmiş en iyi futbolcusu... Kendimizi bildik bileli Brezilya efsanesi Pele ile karşılaştırılıyor. Hala net bir sonuç alınamadı ki, alınamaz da zaten. İkisini de bir kabul etmek lazım aslında ya da "herkesin tercihi kendine" deyip saygı duymak lazım...

Böyle durumlarda herkes bir tercih yapmak durumunda kalıyor açıkçası. Ya da kendini öyle hissediyor, yani bir zorunluluk meselesi sanki. Ben de acizane bir tercih yapsam, herhalde Maradona tarafında olurdum. İnce bilekleri, muhteşem hızı, birebirdeki yetenekleri ile ele avuca sığmaz bir mücevherdi. Kariyerinin sonlarına yetiştim belki ama hünerlerini ve maçlarını çok izleyen biri olarak, her Maradona tarafında olanlar gibi düşünüyorum ve Avrupa gibi zorluk derecesi yüksek bir platformda oynamasını, Pele karşısında büyük bir ARTI olarak görüyorum...

Hepinizin mutlaka bu konuda bir tercihi vardır ve belki de sizler ne Maradona ne Pele deyip Messi ya da Ronaldo da diyebilirsiniz. Hatta bu 4 isimden başka bir futbolcuyu da pekala söyleyebilirsiniz. Bu seçim biraz da o futbolcuya yakın zamanda yaşamak ile de direkt bağlantılı sanırım. 

Sizler için derlediğim Maradona fotoğrafları ile sizleri başbaşa bırakırken, nacizane KİM DAHA İYİ? sorusuna cevabınızı alttaki yorum köşesinde beklerim...


"Tanrı'nın eli"
Maradona & Dalglish

Napoli - Milan
Arjantin - Belçika
Arjantin - İtalya
Genç Maradona
Bryan Robson & Diego Maradona

2 yorum:

  1. Pele'nin zamanında futbol çok farklıydı. Avrupaya hiç gelmedi. Bu nedenler Maradona'yı bir tık öne çıkarıyor bence.

    YanıtlaSil
  2. Aynen katılıyorum, zaten bu kıstasları bende yukarıda yazmıştım. Pele'ye saygımız sonsuz ama Maradona ondan bir adım önde :)

    YanıtlaSil